A4M33TZ 2010: Domácí úkol č. 10 - DU-10

Vypoctete kalibracni matici K z homografie a vytvorte virtualni objekt

1) Zvolte dva obrazy 'pokemonu'. Prvni stejny jako v HW-06 ( http://cmp.felk.cvut.cz/cmp/courses/TZ/2010/HomeWorks/HW-06/im/id.jpg; parametr id je Vase poradi v seznamu studentu predmetu), a druhy tak, aby uhel mezi rovinou stolu a optickou osou kamery byl co nejodlisnejsi v techto obrazcich.

2) Spoctete kalibracni matici K z homografii rektivikujicich cerny ctverec (jedna homografie na obraz).

3) Pouzijte matici K k vypoctu bodu pro P3P..

4) Spoctete stred kamery C, rotaci R a projekcni matici P = KR(I|-C) pomoci P3P.


Virtualni objekt

Do obou obrazu pokemonu vlozte krychli. Cerny ctverec je stena krychle, ktera stoji na rovine stolu (pokemonu).

[Body navic] - otexturujte steny krychle pomoci homografii (slusnymi) obrazky dle sveho vyberu.

[Body navic] - vygenerujte virtualni pohled na pokemony s krychli - provedte rekonstrukci rohu obrazku s pokenomy (pomoci rektifikacnich homografii H1, H2), orotujte scenu ve 3D a pomitnete do obrazku, otexturujte homografiemi.

Vypracovanou úlohu tvoří zip archiv obsahující:

  1. kalibraceH_id.m - skript řešící úlohu (id je Vaše pořadí v seznamu studentů)
  2. krychle_id.m - skript ?e??c? ?lohu (id je Va?e po?ad? v seznamu student ?)
  3. zprava.pdf - zpráva popisující vaše řešení.

Zpět na stránky předmětu.