NUM - komentáře k anketě 2022/23
Specifické reakce k některým příspěvkům jsou ve formuláři ankety.
- O odevzdávání úloh:
"pan Navara působí přísněji."
Není to úmysl, je to možné, (stejný student připouští, že na kolegu Němečka byli zvyklí), byl to záskok a výpomoc ve špičce odevzdávání.
- "Častým problémem také bývá odevzdávání úloh. Data odevzdání jsou velice štědrá, a mnoho studentů tohoto využije a odevzdává poslední den. Pokud nechcete čekat dlouho nebo chcete mít mírnější ohodnocení s šancí si úlohu opravit/doplnit, odevzdávejte úlohy spíše dříve než později."
To vypadá jako okopírované z minulých dvou let, ačkoli jiní studenti v anketě říkají, že tento problém pominul (podle našich pozorování nenastal).
- "pokyny u zkoušky (všemožná chaotická práce s disky)"
Je důvod, proč se to nelíbí, ale je důvod, proč se to dělá.
Už hrozilo, že někdo přijde o soubor s písemkou, tato bezpečnostní opatření ho zachránila.
(Přeji Vám spokojený odpočinek při vyplňování formulářů od státní správy :-)
Pokud máte na mysli práci s úložištěm souborů na FEL, to je v kompetenci SVTI a také žádáme zjednodušení a opravu pokynů,
museli jsme sami přijít na to, jak se tam dostat z jiných platforem než Windows.
- "zápis termínu odevzdání zápočtových úloh den před konáním"
Cože??? Nevím, co máte na mysli.
- "Nelíbili se mi přednášky, bylo nějak těžký pro mě, studijní materiály byly příliš komplikovaný podle mě. Předmět je docela lehký, když jeho vysvětlovat prostěji."
Hodně jsem se snažil najít do nejjednodušší formulace. Troufám si tvrdit, že v tomto případě zapůsobila jazyková bariéra, na to recept nemám.
- "Občas jsem nemohl pochopit co vůbec máme dělat v zápočtovych ulohah, pochopit to bylo těžší, než pochopit řešení."
Od toho byly konzultace na cvičeních i jindy, mnozí je využili.
- "Kromě jedné zápočtové úlohy a jednodušších příkladů ve worksheetech nejsou jiné ukázkové příklady, které by pomohly s přípravou na praktickou část"
Vystavujeme (omezený počet) zkouškových písemek z předchozích let, stále jich přibývá a v předchozích letech studenti potvrzovali, že materiálů mají dost.
- "Podle mě ale prof. Navara opravoval zkoušky o něco přísněji než Dr. Němeček. Losování prací by asi bylo spravedlivější."
Věčná námitka, kterou jiní negují. Jaké losování? Zadaných zápočtových prací? Opravujícího u zkoušky?
Obojí bylo voleno náhodně.
(Že to u oprav zkoušek tak nevypadalo a já vždy opravoval od konce abecedy, je náhodný výsledek, který jsme nesměli vyloučit, abychom zachovali nezávislost.
Příště může losování provést studentský zástupce; umíme to i tak, že rozhodnou všichni přítomní studenti.)
Dotazy a připomínky:
http://cmp.felk.cvut.cz/~navara