Tak rozporné příspěvky jsme ještě nezažili.
Jedni by chtěli programovat, druhým vadí i to málo, co museli. Kdysi si studenti vše programovali od začátku. Důsledek byl, že naprogramovali metodu, ale už jim nezbyl čas si s ní pohrát a poučit se, co od ní lze očekávat a co ne. A to je - na rozdíl od programování v konkrétním jazyce - dlouhodobější znalost, kterou se snažíme pěstovat.
Hlavní kritika se snesla na Maple. Případný přechod na Python je konstruktivní návrh, který nelze realizovat rychle. Zůstává na zvážení:
+ Je vám bližší a srozumitelnější.
- Mohou se vyskytnout nové problémy, které nelze předvídat. (Stejně jako Maple se řadu let osvědčoval.)
- Využíváme i symbolické výpočty, ty nabízí sympy, ale výstupy jsou velmi nepřehledné (tak vypadal Maple na konci 80. let).
- Přechod celého kursu na jinou platformu vyžaduje velké úsilí, má smysl jen tehdy, bude-li víceletá perspektiva; ta je předmětem vyjednávání.
Specifické reakce k některým příspěvkům jsou ve formuláři ankety.
Dotazy a připomínky: http://cmp.felk.cvut.cz/~navara