PSI - komentáře k anketě 2016/17
Evergreeny
Dr. Průcha moc spěchá, ale výborně připraví na zkoušky. Dr. Korbelář se opět zlepšil, ale ještě to není ono, postupuje naopak pomalu.
Oba cvičící poskytují spoustu užitečných materiálů na webu, zejména z materiálů Dr. Průchy se mnozí připravovali, protože jim připadaly přednášky i skriptum prof. Navary málo srozumitelné.
Materiálů, zejména řešených příkladů, je víc než dost, včetně řešených písemek.
Chválena organizace zkoušek a jejich rychlá oprava.
Semestrální práce se spíše osvědčují, ponechat. Zápočtový test má také své místo a ozývají se i hlasy pro častější kontrolu, ale na tu nejsou kapacity.
Děkujeme za zpětnou vazbu, i kritické příspěvky rozlišují (netvrdí, že všechno je špatně), takže jsou použitelné pro další vylepšování kursu.
Komentáře k vybraným připomínkám (z několika podobných připomínek citujeme jednu typickou)
- "materiály pana doktora Průchy jsou kompletnější a podle mě nezbytné pro úspěšné zvládnutí zkoušky. Měly by být uveřejněny na hlavní stránce předmětu jako primární zdroj pro předmět"
"opravení některých chyb z materiálů pana Průchy, by je pozvedlo ještě na vyšší úroveň"
Jsou prolinkovány z hlavní stránky. Pokud bych je měl použít víc, musel bych za ně převzít zodpovědnost, mj. vychytat chyby, sjednotit značení a terminologii atd., na což nebyl čas, takže je to ponecháno jako alternativa v kompetenci cvičícího.
- "Skripta nepokrývají celou látku"
Pravděpodobnost a statistiku jistě ano, nemají ambice pokrýt Markovovy řetězce a teorii informace.
- "pravděpodobnost a statistika se berou v daleko vyšším tempu než další témata"
Časová dotace tvrdí opak, pravděpodobnosti a statistice bylo věnováno 17/27 přednášek, podíl cvičení ještě vyšší, asi 10/13.
- "Na obouch projektorech se ve stejný čas nepromítají stejné slajdy, ale většinou bývá jeden freeznutý."
Občas se hodí zobrazit dvě stránky, např. jednu s poučkou, druhou s jejím použitím.
- "jeden příklad zabral cvičícímu přibližně 30 minut"
To nemusí být špatně, záleží na příkladu.
- "Cvičení je tu od toho, aby se počítaly příklady. Teorie se probírá na přednášce. Je proto nesmysl opakovat ji na začátku každé hodiny."
Děkujeme za podporu našeho názoru, pokud vím, cvičící se z toho poučili, budeme pokračovat v tomto trendu.
- "Nelíbilo se mi, že oprava testu zápočtu byla z více látky než řádný termín testu."
Stanovisko přednášejícího: Test může být z celé pravděpodobnosti a statistiky.
Pokud to některý cvičící zúžil (třeba proto, že nestihl látku procvičit), je to v jeho kompetenci. Tato kompetence nesahá do společného opravného testu.
- "Zápočtový test by měl ověřit, zda student rozumí probírané látce, nikoliv jestli umí počítat integrály arcsin(x) a podobně. To bylo kdysi tématem předmětu Matematika 1."
Není to těžištěm kursu, ale znalost prerekvizit smíme předpokládat, zatímco studenti zde nejsou proto, aby prošli zkouškami dlouhodobě nepoznamenáni.
- "Možná bych nechal ke stažení nějaký vzorový tahák, podle kterého by lidi při učení používali stejné vzorečky jako u zkoušky. Napsat si svůj je sice trošku výhoda, ale pro lajdáky jako já neskutečná otrava. Látka je to zajímavá, učil jsem se na ni opravdu rád, ale psát tahák mě skutečně nebaví :(."
Když je někdo líný napsat si tahák, je to jeho problém. Aktivní činnost zlepšuje učení.
- "Uprostřed písemky jsme ovšem zjistili, že je někde ve třídě holub a pak začal pan Navara utíkat po schodech nahoru a dolů. To může být pro někoho, kdo je ze zkoušky hodně nervózní poněkud rozptylující."
"Pan Navara se při zkoušce docela naběhá. Až to ruší pozornost."
Zčásti i proto, že někteří studenti podezřele často běhali na WC. (Nevím, zda tím získali radu, na jimi odevzdaných písemkách to nebylo znát.)
- "Nelíbil se mi systém přihlašování přes doodle, který na stolním počítači hlásil, že neni možné se přihlásit z důvodu plné kapacity, ale na mobilu to šlo bez problémů."
"jen se mi nefunkční systém přihlášovaní - doodle se choval jinak v mobilním prostředí a na pc, takže bylo možné se přihlásit kamkoliv."
Problémy, které byly hlášeny, se podařilo průběžně vyřešit. Tyto hlášeny nebyly.
Přihlašování přes doodle bylo experimentem, který měl mj. ukázat, nakolik jsme závislí na KOSu. Bylo spuštěno poté, co se VIC nedařilo opravit v KOSu chyby, které se opakují každoročně nejméně od r. 2013, a objevovaly se stále další nedostatky systému pro vypisování zkouškových termínů. Nejdůležitější funkce byly zprovozněny několik hodin poté, co bylo vyhlášeno přihlašování přes doodle.
- "Naprosto vynikající jsou řešené příklady ze zkoušek od profesora Navary."
To je kolektivní dílo všech vyučujících, podobně jako sbírka příkladů.
Dotazy a připomínky:
http://cmp.felk.cvut.cz/~navara