PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA A TEORIE INFORMACE *01PSI (A0B01PSI, AD0B01PSI) - komentáře k anketě
Komentáře k anketě 2011/12
-
"Ubrat témata, rozdělit do více předmětů"
Už se stalo před tímto semestrem :-(
-
"Vzhledem ke složitosti předmětu... by si asi zasloužil více kreditů"
Souhlas.
-
"teorie informace ... se bohužel nestihla na cvičení probrat"
Důsledek nepodařeného harmnogramu. Ten napříště v senátu ohlídáme.
-
"Pro kybernetiku tento předmět nemá velký význam."
"méně teorie, kterou studenti nepobírají a nepotřebují"
Myslíte??
-
"kvalita skript naprosto priserna. Misto vysvetlovani jsou definice. Veci, ktere jsem jinde pochopil okamzite"
"z vlastní zkušenosti vím, že se celá statistika dá shrnout do několika málo papírů"
Moje zkušenost říká, že tak vznikne paskvil, o němž si pak absolventi jen myslí, že ho umí správně použít.
Už jsem takových viděl hodně.
Ale klidně poraďte další.
-
"skripta pana Navary jsou drahá"
Souhlas. Bohužel to nemůžeme ovlivnit.
-
"Na pravděpodobnost doporučuji knihu Hwei Hsu - Theory and Problems of Probability, Random Variables, and Random Processes... Lze ji sehnat na internetu."
Poraďte, kde?? (Používám ji.)
(Už radit nemusíte, děkuji. 24. 1. 13 MN)
-
"Sjednoťte značení!"
Snaha byla (a bude). V písemkách jsme tolerovali, že studenti značení komolí.
-
"Mně osobně vadí změna vyučujícího v polovině semestru."
Nemusí být, ale mnozí ocenili, jak díky tomu přednesl kolega Kroupa teorii informace.
- "když někdo něco hned něco nepochopil, většinou pak nešlo pochopit následující látku. Bylo by dobré základní pojmy párkrát připomenout"
"víc konkrétních příkladů na ilustraci problematiky i na přednáškách"
"přednášek bylo zbytečně moc... Naopak bych však zvýšil hodinovou dotaci cvičení"
Souhlas, ale rozvrh nezměníme, náplň přednášek můžeme.
-
"Neobjektivnost zkouškových testů"
"Připadá mi, že obtížnost různých termínů byla hodně různá"
Věčná připomínka, ale dosud nikdo ji nedokázal podložit objektivními argumenty, ač příslušné metody jsme zde probírali a několik lidí si to vytklo za cíl zápočtové práce.
Letos jsme aspoň předem připravili soubor všech příkladů, z nichž byly vybírány písemky,
ale kompletní přípravu všech písemek a jejich losování nešlo provést z technických důvodů.
"některé se daly zvládnout "levou zadní"
To si obvykle myslí ti, kdo na ten termín nepřišli. Ale pro to také nemám statistický důkaz.
A ústní zkoušení obvykle potvrdilo, že hodnocení písemky není moc vychýlené, ač realizace výběrového průměru kolísala - asi kvůli výběru studentů.
-
"Známkování se mi nezdálo konzistentní... Docela by stálo zato to prověřit nějakým statistickým testem :-)"
Souhlas. Ale nemáme data, vyžaduje to předzpracování.
Kdyby to chtěl někdo udělat, můžeme mu to i zaplatit.
-
"Špatně jsem vyčíslil příklad (numerická chyba) se správným postupem, přehlédl se (ale popsal jinak správně) u jednoho ze tří bodů dalšího příkladu a celkově 25 bodů dolu. Zdá se mi to moc"
Mě samozřejmě také, ale bez konkrétní písemky nemohu posoudit její hodnocení.
Kdybyste s ní za mnou přišel, věnoval bych se tomu.
- Ankety klidně mohou být celý semestr, bál jsem se, že už vás s nimi nudím.
- Dík za kladné hlasy!!!
(Většinou se ozývají hlavně ti, kterým něco vadí.)
Komentáře k anketě 2010/11
Dotazy a připomínky:
http://cmp.felk.cvut.cz/~navara