Reakce RNDr. Průchy na anketu PST/PSI 2018/19

K anketě jsem měl bohužel omezený přístup, jenom jeden večer, pak mi skončilo oprávnění k přihlášení do sítě ČVUT, nemohu tudíž zaručit, zda budu reagovat na vše.

Několikrát se opakovala stížnost na množství chyb v materiálech na moji stránce. Připravuji materiály jako texty příkladů, které probírám na cvičení a musím je upravovat podle požadavků z přednášek. Za celý semestr jsem byl upozorněn (přes přednášejícího) na nejednoznačně formulované zadání v úloze z kombinatoriky, tedy látce opakované, která není přímo součástí předmětu. Přišlo mi pouze od jediného studenta upozornění na chybu ve výpočtu v dalších jedenácti textech.

Námitce, že chybně přistupuji k úlohám z pravděpodobnosti, kde bych podle hodnotícího studenta měl vždy nejdříve vytvořit „omega“ a z něj snadno odvodit řešení, opravdu nerozumím.

Námitku, že málo doprovázím výpočty obrázky, musím odmítnout. Myslím, že jsem jich uváděl až příliš.

Nemám pocit, že bych během cvičení dostatečně nereagoval na dotazy a podněty studentů.

K námitce, že jsem předpokládal, že studenti navštěvují přednášky a kromě účasti na cvičení ještě studují, mohu dodat, že je to opravdu moje přesvědčení. Přesto myslím, že jsem vždy základní pojmy a vztahy dostatečně připomínal před řešenou úlohou.

Na jiné námitky či návrhy si již nevzpomínám, omlouvám se tedy, pokud jsem na některé nereagoval. Děkuji samozřejmě za podněty, které měly přispět k zlepšení výuky, nakonec proces výuky je vlastně procesem vzájemné komunikace.

K návrhu studenta, že bych neměl učit a měl si užívat důchodu, mohu jen dodat, že mám stejný názor, podle kterého se do budoucna zařídím.

Ladislav Průcha