A3M33PRO 2010 - Pokročilá robotika - DU-02
Řešte pohyb v MATLABu, kreslete vše různými barvami do jednoho obrázku:
- Simulujte pohyb se zadanou maticí R a translací o, kde o má
význam o_{\beta'}, jako v rovnici 2.8 v [PRO-2010-Lecture-02.pdf].
Uvažujte bázi \beta jako standardní bázi.
% approximate rotation
R = [0.8047 -0.5059 -0.3106
0.3106 0.8047 -0.5059
0.5059 0.3106 0.8047];
% less approximate rotation
[U,D,V] = svd(R);
R = U*V';
% translation
o = [1;1;1];
- Najděte souřadnice vektorů \beta' v \beta a naopak.
Nakreslete vektory \beta a \beta' ve standardní bázi.
- Nakreslete souřadné soustavy (O=0,\beta) a (O',\beta').
- Nakreslete polohové vektory bodu
X = [1;2;3];
vzhledem k (O=0,\beta) a (O',\beta').
- Nakreslete bod Y do kterého se pohne bod X.
- Najděte osy pohybů (R,o=[0;0;0]) a (R,o=[1;1;1]).
Nakreslete je do obrázku.
Vypracovanou úlohu tvoří zip archiv obsahující:
- motion.m - MATLAB skript/funkce s výpočty a kreslením.
- motion.pdf - případný komentář k postupu a výsledkům s kusy kódu a
obrázky (nepovinné, pokud je motion.m dostatečně komentovaný).
Zpět na stránky předmětu.
Tomas Pajdla 2010-09-28