Domácí úloha č.3: Umístění nového objektu do videosekvence nasnímané pohybující se kamerou
Zimní semestr 2009/2010.
Vstup: Videosekvence scény se zdí.
Úkol: Po ručním zadání pozice na zdi v prvním snímku videosekvence umístěte automatizovaně do v±ech následujících snímků va±i fotografii. Fotografii umístěte na zeď zhruba na pozici nápisu UAS tak, aby zabírala celou vý±ku zdi.
+ =
Zprávu spolu se zdrojovým kódem nahrajte v odpovídajícím formátu, viz. zde, do odevzdávacího systému do 16.12. 23:59.
Abychom byli schopni umístit fotografii vµdy na stejné místo na zdi, bude nutné sledovat pohyb označené části zdi během celé sekvence. K tomu vyuµijeme kódy, které jsme naprogramovali v minulých cvičeních.
Pokud bude pohyb kamery malý nebo µádný (coµ nastává ke konci sekvence), nebude podmínka popsaná v bodech 5-7 k určení Lj stačit. V±echny body v obraze budou v takovém případě nalezené homografii vyhovovat. Doporučujeme tedy k podmínce z bodů 5-7 přidat doplňující podmínku na výběr bodů vymezených přímkami omezujícími vr±ek a spodek zdi.
Jsou-li p1 a p2 (p3 a p4) homogenní souřadnice bodů, budou homogenní souřadnice přímky jimi určené rovny:
Dále platí:
Je-li l1 homogenní souřadnice přímky, H matice homografie, potom obraz přímky l spočítáme podle:
Důkaz:
Pokud chceme zachovat orientaci l1 vzhledem k p1 a p2, je nutno matici homografie normalizovat (vynásobit konstantou), tak aby prvek (3,3) byl kladný.
Ke konci sekvence se před zdí pohybují pánové zrovna v místech kam chceme vloµit fotografii. Aby byl filmový trik dokonalý, je třeba zařídit, aby byla fotografie vloµena pouze do míst, která pánové nezakrývají.
+ + =
K tomu nám poslouµí maska, kterou získáme např. oprahováním rozdílu mezi prvním snímkem, na kterém je zeď vidět celá, a snímkem do kterého právě vkládáme fotografii. Jak toto optimálně provést popisuje samostatný dokument.
Trénovací data: zde.
Protoµe obrázky mohou být veliké, do závěrečné zprávy vloµte pouze zpracované snímky č. 0, 200, 400, 600, 800 a 980. Dále někam na web umístěte v±echny zpracované snímky a do zprávy vloµte příslu±ný odkaz.
Jak jste si v±imli, sekvence obrázků obsahuje pouze kaµdý desátý snímek. Na
stránce s daty je v±ak také AVI
soubor. Kdo zpracuje video celé a
do zprávy vloµí odkaz na AVI
soubor s výslednou sekvencí, získává
2b navíc.
K převedení AVI
na sekvenci obrázků poslouµí program VirtualDub
(File/Export/Image Sequence). K vytvoření AVI
poslouµí také
VirtualDub, stačí otevřít první obrázek sekvence, potom zvolit kodek
(Video/Compression) a uloµit jako AVI
(File/Save as Avi).
Tato úloha se můµe zdát být jednodu±±í, neµ předchozí dvě, protoµe v±echny základní bloky jiµ máte připraveny. Její sloµitost spočívá v sestaveníD:\Documents\Tex\pvr-seq jednotlivých bloků do funkčního celku a vyladění různých parametrů programu, proto domácí práci rozhodně nepodceňte.
Tím budete mít dostatek času na sepsání zprávy. Kdo bude rychlej±í, tím lépe pro něj.
Zde je popis nastavení parametrů pouľitých vyučujícím.
Poslední změna 20. 12. 2009